BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 22 Januari 2015

Cinta dan Jodoh

Cinta. Mengisi slot setiap hidup insan bernama manusia. Cuma cerita yang berbeza. Ada yang jatuh pertama kali dan terus bahagia. Ada yang jatuh berkali-kali sehingga penuh luka di hati sebelum diubati insan yang memiliki hati nurani. Lebih mudah untuk membuat orang jatuh hati pada kita daripada membuat orang 'stay'. Susah wey nk tetapkan hati manusia. Betulla orang cakap hati manusia sangat cepat berubah. Most of the people. aku xkata semua. Kadang-kadang 10 tahun bercinta last sekali endup atas benda kecil. 10tahun mpa boleh sabar dan memahami each other and why then sebab benda kecil semua ranap. Jawapannya adalah Takdir. Allah Maha Mengetahui. Jodoh tu dh ada dh. Pelaksanaannya belum. Kita xtaw bila dan siapa kita akan dijodohkan. Mungkin insan yang ada didepan mata ataupon seseorang yang belum dilahirkan di dunia. Semua tu xmustahil kn. Tapalah. InsyaAllah segala percaturan adalah yang terbaik dari ALLAH. Percaya! Banyakkn berdoa and hopefully, jodoh aku antara orang yang baik2 InsyaAllah. Amin.

Aku xtaw kenapa aku suka sgt baca ayat dlm gambar ni. Mungkin sebab dia dh sedar akan kuasa Allah. Dan mungkin sbb perempuan tu rugi sbb hilang seseorang lelaki yang betoi2 nkkn dia. Mak selalu pesan kat aku, Along, kalau nk becinta tu jangan penah sakitkan aty pompuan tu. Jgn penah ada niat untuk tinggai dia ka apa. sebab bila along buat mcm tu, Allah akn balas. mungkin nanti orang yang Along nk tu pulak yang tinggaikan along. kalau along xkna, mungkin anak2 along nty kena. Ya Mak. ya aku pegang kata2 mak aku. AKu selalu ingatkan diri aku yang jangan jd seseorang yang mudah putus asa dlm hubungan. Usahala. 
Kat adik aku plak mak aku slalu pesan. kalau nk cari laki carila laki yang betui2 nk kt kita. jgn cri laki yang kita ja dok tergila2kn dia. sbb laki yang betui2 nkkn kita tu akan tetap bersama kita. Lelaki yang kita tergila2 plak tu boleh sja dia tinggai kita bila dia berkenan dkt hat len. Terima apa adanya. InsyaAllah kita akan mendapat jodoh yang baik. AMIN

Ika yang tunjuk kat aku ayat ni. HE should write a novel. haha. Aku xkenai sapa yg tulis ayat ni but for sure, he is good. Hopefully one day dia dpt sumone better dr yang hang dok tunggu tu. U deserve better my bro. insyaAllah!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan