BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 3 Januari 2013

Lawatan KMK'an ke Perak


Assalamualaikum dan salam satu malaysia.Tetiba tringat kat PLKN pulak. besalahh , awai tahun lpas org lain kalut nak masok sekolah , aku dok kalot packing brang nk p kem . haha. tp tpa, semua tu dh jadi kenangan indah. huhu. Now aku nk update pasai trip p Perak last week. best jgaklaaah. Trip tu budak akaun yang buat. ntah mcm manalah aku boleyh sesat join trip tu. hahaha. aku kalau dak memang xmao p, sebab aku pikiaq weekend memang nak dok bilik study bwat assignment bagai. Tp naseb aku baik sbb minggu tu xdak experiment, ada workshop ja. cangak g? join langsong. lagipun memang puak2 dkat bilik ni dok paksa aku join. so aku pon join lahhhhh.Trip tu 28/12/2012. p pagi jumaat mlm sabtu balik laa. sat ja. kena RM25 ringgit sorang tapi dah sebab dpt duit poket kolej bagi . so trip tu bernilai singgit ja. hahahaha. Oke start bercerita ~

Pagi jumaat, kena kumpul dkat depan masjid tepat pukul 6 pg. awai gla kn? tp besala janji melayu. .6.45 bru nk p bekumpoi, haha.(aku 5.30 dh bgun okeyh :) ) dah siap kira orang bagai so kami pon memulakan perjalanan. bertolak dr KMK tepat jam 7.30 pg. Then singgah breakfast dekat RnR Gurun.

baju tu yang mahai tu. haha

dr kiri, anip,pon,zul and adil.

pastu direk trus p jeti lumut. pukui bpa tah smpai kt jeti tu. aku dh xingt.

excited ja smua


mat and minah saleh ckop rmailaaa


Ni anak En, Zam. Aiman nama diaa. comey dak?

ni anak kedua En. Zam. nama dy Aishah. dy ngan abg dy mna comey g?
kami xnek feri ni, kami nek feri yang satu g
semangat ja depa naik feri. haha

Feri tu ada atas ngan bawah. yang bawah ntok orang yg nak duduk. atas plak adala platform untuk menikmati pemandangan . seronok dok blah ats sebab dapat tgok pulau2 sektar and rasa bayu laut yang sangat mengasyikkan. hhuuhu
suasana ats feri
nazri dgn amirul kot nma dy, ntahla.hahaha
puak2 kmk ats feri. huhu
angin kuat gla smpai abes rambot aku cacak. hoho
45min kot nak smpai kt Pangkor. tah xsure, hahaha. soryyy. dok khusyuk ats feri smpai xprasan jam pukul bpa.hak2.Suasana kat jeti~

yeahhh smpai pon

ada restoran terapung jgk.huhuh
sedikit informasi tentang jeti Pangkor ini.
Semayang apa semua pastu kami dibawa ntok menaiki 'teksi' di Pangkor. first impression aku, teksi? xkn kot, mana ckop nak tampung 40 orang. jenuh pecah la kn nak masok teksi2 tu smua. tgok2., tadaaaaaaaaaaaaaa!!!

ni la teksi dia. hahahhaha
boleyh muat 10 org dlm ni.huhu
kami dibawa pusing satu pulau. first kami p Kota Belanda.
cntik kn?


geng2 pompuan.huhu


ada mcm corak kat bawah tu. yang syok siap ada bentuk love lg. hahaha
ni la driver kami. aku p dok kat tingkap dy pastu aku cakap uncle senyum uncle. hahaha
tetiba perot berkeroncong memainkan lagu cinta pantai pangkor. haha. so kami pon berenti makan .Turun2 teksi abeh semua meluru msok dlm restoran. kecuali aku la sbb aku dok qalid tgok pantai. kaleh2 blkang smua ilang dh dok dlm kdai mkn. aku pon jalan la slow2 nk msok dlm restoran tu. tgok2 Zul dgn Pon keluaq dr restoran tu dpa ajak aku p mkn tmpat len. aku pon ikot jela. Lepas abeh mkn geng yg mkn kt kdai mkn awai td tu mai kt kami yg dok kt rstoran kdua ni. pakat beletiaq abeh sbb kena kapak dgan mkcik restoran tu. mao taknya, nasi putih boh ayam seketoi  rm7.50. xtmsok minuman g, haha, kami yang tiga org ni mkn nasi greng ptya ja, rm5.00 ja. oke la kn dr kna rm7.50. hahahahaha, ksian dpa, puak2 pompuan lg lawak. dhla kena mahai, kena tuduh xbayar plak . abeh gdoh dlm restoran tu. mkcik tula slah phm. dy ingt puak pompuan ni xbyaq g . pdahai dh byaq. apadaa mkcik tu. ayooooo.

simple jakan. jnji msok perotttt
smbil dok tunggu nasi ptaya siap.Pon dgn Zul p usya keychain dlu ntok dibawa pulang kepda buah aty msing2. aku ja yg xdak sesapa :(
lpas makan aku g la jalan2 jp. besalah camera sentiasa di tgn.huhu.

cntik kn pntai dy?
nice shot rusyaidi, hahaa
lepastu kami singgah dkat kilang buat satay kering tu, mcm2 kot ada kt situ. kepek2 apa smua tu murah ja kt sni sbb kilang kn.huh. masok2 ja trus ada uncle tu hulur tupperware ada byk kepek. dy suoh taste, aku kalau taste kena byk kali suap jgkla. haha. abeh smua aku try, smpai nk abeh kepek tu,hahahaha, sorylaaa tauke.heee

4 Rm10 jakot! murah!

Cik Zam dgn Puan Ramlah bli byk gila kot. borong sungguh. hahaha. pastu kami p kt Kota Cina plak. aku xtaw nma kota tu apa, sbb st sgt kmy stopby. usya gamaq dhla naih.

nmpak mcm tokong tp blah dlm ja kot. kt luaq tu public ja. landscape dy cun
serious cntik
Semua pakat dok cari ikan Arona yang besaq gila tuh
oleh sbb kami dh kesuntkan msa, so kmy trus blik ke jeti la sbb next feri kui 5ptg. so smpai disini sjalah Pangkor. bye2 :)

ats jeti otw nk blik
iema and aliah
pastu kami pon bertolak balik ke daratan. smpai2 ja kt lumut. trus naik bas. tp dan berenti st dkat kedai cenderamata and beli hamper ntok pngrah. huhu




apalaaa anip bwt tuuu
btolak  ipoh pastu sbb nk bermalam dkt KMPk kn. sebelum tu smpat la singgah dkt Agro Mall aka Mydin. Mall ni bru bukak 2minggu and Mall ni sgt2 luas wlaopon ada ground floor ja.


kami dok cari kedai mana nak makan and suddenly ada abg mna tah mai plwa mkn kt kdai dy. kmy pon dh xtaw nk mkn pa. ikot jela. abg tu tnya adk org mna? spa tah jwb org perak kot klau xslap aku. pastu abg tu ckp dy org alor setar. pakat tunjuk aku abeh. taguna toi, haha, abg tu tnyala area mna? aku dgn confidentnya mnjwb, LANGGAQ. haha. abg tu org kuala kedah. tp yg aku cukup heran, dy xdak slang kedah lngsong, dy loghat kelantan jaaa. haha, apala abg tu.

kipas ni besar gilaa. sejuk ja kna angin dia
pum prang pum prangg akhirnya smpai di KMPk. depa tgah dok ada malam kebudayaan kot. bas kami lalu tepi dewan trus smua dok kaleh. haha. cerink jaaa.nahhhhhh suasana di KMPk.

asrama lelaki
depa ada smpai tingkat 4 kot. jenuh naik
bilik KMPk panjang wo, siap bleyh guling2 kt tgah tuuuu.haa
meja study depa smua kumpoi kt ujung, mudah skit kot nk study, tp syggg, depa xdak rak buku.
ni yng kmk tdak.tmpat sidai tuala. hahha
depa punya iron just dkt tepi2 koridor. senang nak guna and iron yg lebih ringan!
depa punya landscape KM seyes cntik
dh aku xlqat nk taip dh. tnet pon mcm. errrr., to be continueee.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan